Chapter 5

THIS HAVE HAPPENED:
-Harry bad om mitt twitternamn, sa jag.
-Och DÄR tror jag på att vi kanske kan ha en liten chans att träffa igen! sa Sophie och lös upp igen.
Både jag och Kicki skrattade så vid grät för när Sophie sa något roligt, så var det verkligen roligt! Bara hennes ansikts uttryck, OMG!
Sophie somnade och jag och Kicki bestämde oss för att gå ut en runde eftersom det blev jävligt varmt på kvällen. Vi hittade en longbord i Lillys förråd som vi tog med oss ut. Sen gick vi bara och snackade om dagen igen.

Kickis Perspektiv:
-Vi drar då, det börjar bli riktigt sent! sa jag.
Tyckte det var lite läskigt eftersom vi inte kände området så väl.
-Ok då, men jag verkligen älskar att vara ute sommarnätter! sa Zana och jag kollade konstigt på henne.
-Vad? frågade hon och sedan skrattde vi båda.
På vägen hem till lägenheten stod Zana på longborden så jag drog henne och vi lekte och fjantade oss. Vi såg en kille närma sig, annars var det tomt på gatorna.
-Hey! Are you the girls from starbucks? sa en röst vi båda kände igen och vi vände oss om. HARRY!
-Yes haha! sa Zana och log.
-What are you doing out this late? frågade Kicki. Han stoppade mobilen i fickan som han hade haft i handen.
-This might be weird, but i love to be out summernights... sa Harry
-You too?? frågade Kicki med en dramatisk röst.
-Yes! Is that wrong? haha. Harry verkade så glad hela tiden. Alltid med ett leénde på läpparna.
-No, it's just that Zana said that 1 minute before we met you, hehe, sedan började vi gå och snacka lite eftersom vi var på väg åt samma håll.
Efter ett tag kände jag hur de iggade mig och hur de verkligen gillade varandra. Vi var utanför ett par lägenheter inklusive vår.
-I gotta go now, sa jag för att lämna de "ifred" sedan gick jag in genom porten till vår lägenhet.

Zanas Perspektiv:
-Do you live there?We live there too! The next door! sa han väldigt glatt och jag blev väldigt överraskad.
-Wow! Soo cool! sa jag och jag verkligen dog inombords.
Tänk här står jag med min absoluta drömkille som är världskänt halv ett på natten och snackar om att han bor dörren bervid där vi bor?! Det va mycket att ta in. Jag var så glad att det gick så bra mellan oss, riktigt bra!
Efter att ha snackat i yttligare en halvtimme satte vi oss på en bänk precis utanför. Det var fortfarande varmt fast klockan var 1 på natten. Han la armen om mig och jag var så himla nervös så att det gjorde ont i magen!
-I like you, you are... special, sa Harry, Harry underbaraste Styles sa det till mig medans han hade armen om mig, LÄGG AV! Jag måste ju fasktist drömma just nu, men när jag kom på att det var på riktigt, det går inte att beskriva!
-I like you too, sa jag och log mot han lite flörtigt. Sedan avlutades det hela med en kyss.

Sophies Perspektiv:
Jag hörde någon slänga igen en dörr och det var det som gjorde att jag vaknade.
-Sophie? är du vaken? sa Kicki snabbt.
-Ja, du äckte mig! sa jag och försökte vänja mig vid lyset som jag nyss tänt.
-Du kommer aldrig tro mig om vad som har hänt! Vi träffade Harry och Zana är ute med honom nu...
-VAAA?!?!? skojar du?
-Nä! kom vi kollar genom fönstret, svarade jag och vi gick och ställde oss vid fönstret. Det var så skönt, det var varmt ute men mycket varmare inne, så det blev svalt när vi öppnade. Vi såg hur de satt på en bänk. kyssandes.
-OMG! Jag är så glad för hennes skull! sa jag och jag verkligen jätteglad! Hon förtjänar detta.
-Säg till när du slutat byta saliv med honom och kom in! skrek Kicki för att retas med de och vi vek oss av skratt och vi kunde verkligen inte sluta skratta! Zana kollade surt på oss men ställde sig upp och sedan gjorde Harry det också. De bytte nummer och gav varandra en "hejdå"-kram.
-Blev det inget mer än så? skrek Kicki igen och vi fortsatte att skratta. Zana skyndade sig in.
När hon kom in började även hon skratta. Hon kunde inte rå för att hon hade samma humor som oss även om vi störde henne i hennes livs drömmoment.
-VILKEN DAG! sa hon. Hon var verkligen trött och hon brukade verkligen aldrig vara trött.
Sedan gick vi och la oss.
På morgonen nästa dag märkte jag och Kicki att Zana inte vaknade och klockan var 2 på eftermiddagen! Jag gick in i hennes rum och märkte att hon inte var där! Men det låg en lapp på hennes säng..
"Harry ringde mig i morse och ville äta
brunch med mig och ni hade inte vaknat
så jag bestämde mig för att skriva denna
lapp. Kanske dröjer lite... Puss Zana xx"

Liteeee? Klockan är 2 på eftermidaggen? tänkte jag för mig själv och gick till vardagsrummet där kicki satt och hade sin laptop i knät.
-Zana är ute med Harry ju! sa jag till henne.
-VAA? när gick hon? vi har ju varit vakna i 4 timmar nu? nästan skrek hon. Hon var visserligen förvånade eftersom Zana aldrig brukar vara den morgonpigga och med tanke på att hon var uppe sent igår.. Vad har hon gjort i mer en 4 timmar?
-Jag ringer henne... sa jag och tog upp mobilen.
-Hej,Det är Zana, svarade hon.
-VART ÄR DU?
-Jag är hemma hos Harry och Louis. Vi var och åt brunch i stan men det blev för många fans och vi ville inte att det skulle bli massa konstiga rykten som det blir så vi gick hem till han. Vi har jätte trevligt, jag flyttar nog in.. sa hon och skojjade till det mot slutet.
-Gör du det! Aja tänkte bara se, jag blev orolig! Men du kommer väl innan tre? Vi skulle ju shoppa, remember?
-Ja, det är klart, sedan la hon till ett "vänta ett tag" och jag gjorde som hon sa.
-Harry undrar om ni vill komma över hit och resten av killarna ska också komma. Vi kan shoppa en annan dag? Du gillar ju inte ens att shoppa..

COMMENTS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback