Chapter 6

-Hej,Det är Zana, svarade hon.
-VART ÄR DU?
-Jag är hemma hos Harry och Louis. Vi var och åt brunch i stan men det blev för många fans och vi ville inte att det skulle bli massa konstiga rykten som det blir så vi gick hem till han. Vi har jätte trevligt, jag flyttar nog in.. sa hon och skojjade till det mot slutet.
-Gör du det! Aja tänkte bara se, jag blev orolig! Men du kommer väl innan tre? Vi skulle ju shoppa, remember?
-Ja, det är klart, sedan la hon till ett "vänta ett tag" och jag gjorde som hon sa.
-Harry undrar om ni vill komma över hit och resten av killarna ska också komma. Vi kan shoppa en annan dag? Du gillar ju inte ens att shoppa..

-du kan prata med kicki jag måste göra en sak, sa jag och gav kicki telefonen.
Kicki kollade konstigt på mig och tog telefonen. Jag sprang in på mitt rum och in på toan. Jag låste och satt mej ner på golvet framför dörren och lutade mitt huvud i mina händer. Jag kände hur jag fick mer och mer ont i min mage. Hur kunde han göra så här. Jag visste att han skulle åka fast för det men hur kunde han bara förtsätta.Hur kunde han bara komma hem och skrika massa saker mot oss och ta sin jävla spritt flaska och slå henne framför mig, framför sitt egna barn. Jag vet att jag borde vara glad men han är ändå min pappa hur mycket jag än förneckar det. Jag kommer alltid att älska honom även för det helvette han har uttsatt mamma mig och mina syskon för. Men utan honom så skulle jag inte finnas men jag är glad att den JÄVLEN är i fängelset.
Jag hörde hur kicki knackade på dörren.
-Soph, öppna!
-jag sitter på toan, sa jag och torkade bort trårarna.
-Jag hörde att du satt och grät öppan dörren och säg vad det är, sa hon
Jag ställde mig upp och kollade mig i speglen. Mina ögon var röda. Jag tog ite vatten i mitt ansikte innan jag öppnade dörren. När jag öppnade dörren så stog Kicki där med öppna armar. Jag gick bara in i hennes amara och kramade om henne jätte hårt. Jag ville inte släppa henne. Hon och Zana var dom ända som viste att mina pappa slog mej och min mamma. Jag hade aldrig sagt det till någon annan än dom. Min släkt visste inte om det. Jag berättade för dom att han gjorde det för ett år sen när jag sov över hos Zana med kicki. Dom såg mina blåmärker över kroppen och mina ärr på ryggen.  Kicki fattade att det va något med min pappa så hon sa inget hon lät mig villa i hennes armar och lät mig gråta ut. Jag kände mig så dum att jag bara satt och grät i hennes famn. Jag satt mig upp och kollade på kicki men tårarna i mina ögon.
-vill du berätta varför du gråter? sa hon tyst
Jag nickade bara som svar. Jag berättade att igår när dom va ute så ringde min mormor och berättade att pappa hade hamnat i fängelse och att mamma var svårt skadad på grund av pappa hade blivit s full att han hade gått på min lilla syster och mamma hade kämpat i mot men han hade sparkat henne i magen. HAn hade spakat mamma i magen så att fostret hade inte klarat sig.
-Va din mamma gravid? sa kicki chokat
-tydligen, men det kan inte ha varit pappas för han sover aldrig hemma. han kommer bara hem och tar sin jävla sprit och sen gör han det han verkar tycka e roligt att slå oss, sa jag och snyfftade.
-men han kan ju inte göra något längre. Du behöver inte ora dej för den idioten längre.
-m, men vad ska Julia göra då? det är ju inte säkert att mamma klara sig.
-men soph, du verkade ju vara så glad med din pappa när han lämnade oss.
-han kan gå typ någon dag utan att dricka och han hade en sån dag då.
-ah, men ska ja ringa Zana och säga att vi inte kommer? sa kicki och kollade på mig
-nejj, jag tänker inte sitta här och tycka synd om en sån idiot plus mormor skulle ringa mig om hon får vet något annat om mamma, sa jag och gick mot gaderoben.
-är du säker? hon kommer att fatta soph.
-men jag VILL träffa dom igen, sa jag bestämt
-okej, sa hon och gick ut ur rummet.
Jag tog fram ett vitt linne och ett par svarta shorts. Jag drog ett par drag med mascaran. Jag kände mig inte bra så det blev bara mascara. Jag gick ut till vardagsrummet och satt mig i soffan. Jag hörde hur kicki sa något för sig sjävl på grekiska.
-Kicki, hur går det?
-Sophie, jag ska fan, sa hon och sen hörde jag en duns!
Jag sprang in till kicki och där låg hon på golvet och garvade. Jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt. där var vi, jag och kicki som asgarvade åt varandra på golvet i världen bästa stad med våran andra bästa vän som förtillfället är hon sin dröm kille. Livet kan inte bli bättre. När jag och kicki har lungnat ner oss så sätter sig kicki upp och börjar kittla mig.
-STAMATA KICKI! skrek jag mellan skratt attackerna
-jag slutar ifall du slutar skratta.
Jag kunder inte sluta skratta, jag fick nästan ingen luft när kicki säger
-FUCK, hur mycket är klockan?
-halv 4,sa jag och kollade på kicki
-jag skulle ha messat zana vid 3.
-messa henne nu då.
Kicki skickade iväg ett sms och precis när hon hade lagt ner mobilen så pep den till.
-Soph,ska vi dra nu eller?
-jag nickade och gick in till mitt rum för att ta min mobil. När vi kom ut på gatan så hör vi hur någon ropar våra namn. Jag vände mig om och jag möttes av ett stort leende.

nu är kapitel 6 uppe, förlåt att den e försenad men har haft mkt läxor och har inte haft en insperation men nu kom den. Jag ska börja skriva på del 7 nu på direkten. :) KOMMENTERA :D <3

COMMENTS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback