Chapter 2

THIS HAVE HAPPENED:
Jag vaknade av att någon satt sig på sängen. Det var Lilly
-oj, är den redan 5? sa jag yrvaken.
-japp, jag skulle bara säga till dig att din mamma har ringt och var grymt orloig och jag skulle på minna er att ni ska jobba imon.
-Just det fan, ja skulle ha ringt mamma, sa jag och slog handen mot pannan.
-men ja måste dra nu ifall ja inte ska missa planet till Sverige, sa hon och log.
Jag följde henne till dörren och kramade om henne och vi alla sa hejdå. När hon hade stängt dörren så skrek jag.
-YEAH, LET'S START THE PARTY!



Sophies Perspektiv:

Jag sprang och satte på steron på högsta volym. Radio pratarna snackade om ett pojkband som skulle komma till dom imorgon och göra någon interju. När dom hade slutat snacka om pojkbandet så började dom spela en låt av dom. Den var faktiskt grymt bra. Jag hörde inte vad dom sa att den hette så jag tog fram min iphone och gick in på ett pogram där man kan se vad det är för låt och vem som hade gjort den. Efter en minut så kom det fram att det var "What makes You beautiful" by One Direction. Jag kollade på min iphone med stora ögon.
-har någon sett dator? sa jag
-den är i vardagsrummet,
jag sprang till den och gick in på youtube direkt och skrev in "One Direction" i sök rutan. Det kom upp massa klipp på dom. Jag kollade igenom för att se ifall det fanns något klipp på dom när dom sjunger What Makes You Beautiful. Jag hittade deras musik video till låten. Jag satt som fast klistrad framför datan under hela musik videon. Jävlar vad heta dom är. När videon var klar så sprang jag in till Zana och Kicki som satt i köket och snackade.
-HEYYY, nu måste se det här! skrek jag nästan och log
Jag satte på videon. Det enda man hörde var musiken från dom 5 snyggaste killarna. I hela 3 minuter hade vi lyckas hålla oss tysta. Det måste seriöst vara ett nytt rekord.
-soph, du vet att det är One Direction va? sa Zana
-ja? hallå, jag är ju inte född igår liksom, sa jag och log.
-Seriöst, dom är ju grymt snygga,sa kicki
-Kicki, jag kan ju fan inte välja vem som är snyggats. Jag får ju fan ögonorgasmer så fort jag kollar på videon.
-då är vi ju två om det, sa zana och log
-haha, gör det till tre.
Jag ställde mig upp och gick till frysen för att se ifall det fanns någon glass. Med min otur så fanns det såklart ingen glass eller någon mat, eller någon mat vi skulle äta. Min moster var vegitarian så det fanns massa tofu i frysen men det vet jag att ingen skulle äta frivilligt.
-Vem hänger med och handlar?
-vi behöver inte handla, soph. Din moster sa till oss att det fanns mycket i kylen, sa Zana
-Det finns massa Tofu. Du får gärna äta det men jag tänker inte äta det plus vi måste köpa glass! jag kommer dö ifall jag inte få i mig glass snart,sa jag och tog på min mage.
-Jag tror nog att det är bäst ifall jag följer med dig soph, men vet ju aldrig vad du tar med dig för mat, sa zana och log
-Det är nog en väldigt bra ide, sa kicki
ZANAS PERSPEKTIV:
När Sophie sa att hon skulle gå och handla trodde jag att hon skämtade. Jag vet att hon älskar att äta mat men att hon handlar är något nytt. Det är väl för att hon tror att hon kommer att svälta ihjäl ifall hon inte får sin jävla glass.
-Soph, är du sjuk eller något?
-Varför skulle jag vara det?
-ja, du brukar aldrig vilja handla mat.
-Men man måste ju handa mat! utan mat så dör man lilla du.
Vi tog på oss våra convers och började gå mot affären. Klockan var runt 8 på kvällen och den var en skön värme ute.  Sophie sa att hon viste var mat affären var men jag tror att hon bara sa så.Efter 10 minuter av att Soph har vandrat runt och sagt att här borta är den så fick jag nog.
-Soph, du vet inte vart affären är. vi frågar någon istället.
Vi tog på oss våra convers och började gå mot affären. Klockan var runt 8 på kvällen och den var en skön värme ute.  Sophie sa att hon viste var mat affären var men jag tror att hon bara sa så.Efter 10 minuter av att Soph har vandrat runt och sagt att här borta är den så fick jag nog.
-Soph, du vet inte vart affären är. vi frågar någon istället.
-okej, men du frågar då, sa hon surt.
Jag gick fram till en kvinna som satt på en bänk och frågade vart den närmsta mat affären var. Den låg som tur inte så långt bort från där vi var. Vi skulle bara svänga höger vid nästa gata och så skulle det ligga där. JAg hörde hur Sophie mumlade
-det var ju där ja hade tänkt att svänga ifall du hade låtit mej säga det,sa hon surt.
Jag gick med raska steg till affären. När vi kom in till affäern så var det inte många människor där. Det var kanske 8 andra personer inne i affären.
-Vad ska vi köpa?
-MAT!! säger Sophie och tar en korg.
Vi gick igenom hela äffern. Jag visste ju redan vem det var som skulle laga maten. Det var ju jag eller kicki för ifall soph skulle laga mat då skulle vi inte ha någon lägenhet kvar. När vi kom ut ur affären så hade Sophie köpt 10 påsar skittles, ibland blir man förvånad av hur mycket hon kan äte samma godis utan att tröttna på det.
Vi gick tillbaka till lägenheten. Men det gick inte alls bra för Soph, hade glömt bort vilken väg vi hade tagit. Men som tur så hade jag ett grymt lokalsinne typ. När vi kom innan för dörren så kom kicki som en raket fram
-VA FAN HAR NI VARIT I EN OCH HALV TIMME?!
-Handlat? vi sa ju att vi skulle göra det, sa jag
-Vet ni hur orolig jag har varit!
-chilla britt-marie. Vi är ju hemma nu! sa Soph och la kassarna på bordet.
Jag viskade till kicki:
-soph, visste inte var affären var men sa att hon visste och du vet, sa jag
-ah, det förklarar ju en del.

SOPHIES PERSPEKTIV:
Jag började att packa upp medans dom andra stog kvar i hallen. Jag la in glassen i frysen och mina skittles la jag i ett skåp men allt annat godis som vi hade med oss från Sverige. Jag kollade på klockan. Den var bara 10 när jag hade pack upp allt.
-när börjar vi imorgon?
-vi ska vara där vid 9 men vi får dra här ifrån vid halv nio, sa kicki och stack ut huvudet ur sitt rum
-är du fucking seriös? det är för tidigt,sa jag och stönade.
-Soph, du får gå och lägga dig tidigare då! sa zana
-mm, sa jag och gick in till mitt rum.
Jag satte mig på sängen och bara sitirrade ut ur fönstret. Jag suckade för mig själv. tur att vi bara jobbar 3-4 dagar i veckan så man inte hela tiden måste gå upp vid halv åtta. Jag la mig ner i sängen och blundade.
NÄSTA MORGON:
Jag vaknade av att alarmet ringde. Jag gick upp ur sängen som en zombie. Jag kollade på klockan vid nattduksbordet, 7.30. Jag gick in till badrummet och hoppade in i duschen. Jag ryste till när det vara vattnet kom mot min kropp. När jag hoppade ut ur duschen så hörde jag hur någon stog och bankade på badrumms dörren. Jag öppnade dörren och möttes av stressad kicki
-du vet att det finns andra än bara du som behöver badrummet?
jag han inte säga något innan kicki hade knuffat ut mig ur badrummet. Jag gick in till mitt rum och började kamma igenom mitt hår. Jag fölnade mitt hår och satte upp det i en hästsvans. Jag satte på mig ett par svara shorts och en ljus rosa t-shirt. Jag drog några drag med macaran och sen gick jag ut till köket för att fixa frukost. Jag gjorde tre mackor med ost på. Klockan var 5 i halv nio.
-vi går ut så länge,sa kicki och gick mot dörren.
-vänta jag är klar ja kommer med er,sa jag och letar efter mina nycklar
-fuck!! FUCK!! FUCK!! skrek jag
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
andra kapitlet vad tycker ni ??
vi blir hur glada som helst om ni slänger in en fin kommentar
vi vill ju veta vad ni tycker om novellen ! <3

COMMENTS
Postat av: Anonym

Jätte bra längtar till nästa kapitel

2012-01-26 @ 14:37:12
Postat av: My Life With Them

Missa inte att få chansen att vara med i min novell om One Direction!



Tävla HÄR:

http://mylifewiththem.blogg.se/2012/january/tavling.html#comment

2012-01-26 @ 15:52:28
URL: http://mylifewiththem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback