Chapter 4

THIS HAVE HAPPENED:
Fjärilarna i magen var CRAZY! Jag fixade till mit hår och drog ner min T-shirt lite så att den inte såg skrynklig ut. Sedan tog jag ännu ett djupt andetag, vände mig om och log för att se trevlig ut. De kom in och to ett bord lite längre in och jag och Kicki komunicerade med varandra via teckenspråk som vi själva kom på. Vi "bestämde" oss för att jag skulle gå fram och ta deras beställning.
-Hello there! sa Louis och log hans lekfulla leende.
-H..Hi... sa jag försiktigt och log.
-What do you want to order? sa jag.

Jag vågade inte kolla någon av de i ögonen. Men sen intalade jag mig själv att jag skulle vara tillräckligt modig att göra det. Jag + Blyg? Det brukade inte gå ihop?!
-I would like.. ehmm... You! sa Niall flörtigt och jag rodnade. Shiiiit, jag var inte säker på om allt detta bara var en dröm, VAD ÄR DET SOM HÄNDER IGENTLIGEN? Och hur kan JAG vara den lyckliga att uppleva detta?!
Det ända jag fick fram var ett nervöst: "Hehe.." och det blev en liten pisam tystnad.
-I would like to have a Frappuchino, Please! sa Zayn som inte verkade ha hört något innan, han verkade helt borta på något sett..
-Me too! sa Liam och log.
När jag sedan lämnat bordet hade de alla 5 beställt en Frappuchino var. Nu var det då Kickis tur att agera. Hon väntade på att Kyla skulle göra 5 Frappuchino och sedan gå fram och ge killarna de. Man hörde inte vad de sa men efter ett tag vinkade Kicki till mig att jag skulle gå till de och det gjorde jag.
-Vi pratade om deras kommande turné, Europa- turné...
-Wait! Which language are you speaking? sa Liam nyfiket.
-Swedish, sa Kicki och alla reagerade snabbt.
-How can you speak swedish?, frågade Louis.
-We live ther actually.. We'll only work here over the summer, svarade jag.
Jag hörde Brandons röst ropa att vi hade rast och Sophie skyndade sig fram till oss.
-Oh, This is Zana by the way, sa Kicki.
-And thiiis is Sophie, the clumsy! sa hon sedan...
-Heyy! sa Sophie och slog lätt på Kickis arm och killarna skrattade.
-You girls seem to be the female version of us, and we have just been talking a fewminutes, haha! sa Niall.
Efter ett tag satt vi runt samma bord och snackade med de. Jag och Harry satt och snackade medans Niall lyssnade på Sophies historier och Liam, Louis och Zayn satt och garvade åt Kickis skämt. Jag kände hur lätt det var att snacka med Harry, vi klickade liksom.
När det gått 40 minuter sedan de kom in i lokalen skulle de gå igen, Harry frågade om mitt twitternamn. Det måste har varit en dröm dethär asså! För jag kände hur jag fick hålla mig mot Sophie som stöd när han skrev mitt twitternamn på sin hand eftersom han inte hade någon penna! Kicki fick en puss på kinden av Louis.
Tänka sig vad som kan hända ens första dag på jobbet, första dagen i sin drömstad, första dagen tillsammans med sitt favvoband! De sa hejdå, och faktist gav de oss även kramar.
På kvällen satte vi oss i vardagsrummet med tv på men ingen av oss kollade på den utan vi bara satt och pratade om våra blandade känslor. Vilket minne!
-Men vi kommer aldrig träffa de mer, sa Sophie ledsamt.
-Harry bad om mitt twitternamn, sa jag.
-Och DÄR tror jag på att vi kanske kan ha en liten chans att träffa igen! sa Sophie och lös upp igen.
Både jag och Kicki skrattade så vid grät för när Sophie sa något roligt, så var det verkligen roligt! Bara hennes ansikts uttryck, OMG!
Sophie somnade och jag och Kicki bestämde oss för att gå ut en runde eftersom det blev jävligt varmt på kvällen. Vi hittade en longbord i Lillys förråd som vi tog med oss ut. Sen gick vi bara och snackade om dagen igen.

Även detta kapitel skrivet av Zana. Vad tycker ni? Hur tror ni tjejerna träffar grabbarna? Komentera gärna <3

COMMENTS

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback